Våra köpvillkor
|
||||
Betalningsalternativ |
Leveranser |
Ångerrätt & Returer |
Reklamationer |
Integritetspolicy (GDPR) |
Orderbekräftelse
Efter att du gjort din beställning skickas det automatiskt ut en bekräftelse på den mailadress som du angav vid beställning. Kontrollera din order så att allt ser bra ut. Om något inte stämmer, kontakta Kundtjänst.
Om du önskar göra en ändring på din beställning i efterhand så kontakta Kundtjänst så fort du kan så ser vi om vi kan göra en ändring!
Leveranser
Leveranser sker med DB Schenker.
Privatkunder
Fraktkostnaden för privatpersoner är vid mindre paket 49kr och levereras till ett ombud där du själv hämtar ut ditt paket. Väger paketet mer än 0,4kg så kostar frakten 69kr.
Frakter där det kräver specialfrakt, såsom långa lysrör eller skrymmande paket, skickas med DB Schenker hemleverans och kostar 195kr. Leveransen blir 2-5 dagar då detta ska aviseras och levereras hem.
OBS! När du beställt en vara är det du som kund som är ansvarig för att rätt leveransuppgifter har uppgetts och att du kan legitimera dig för att hämta ut paketet. Efter att vi har skickat ut paketet har vi ingen möjlighet att ändra leveransadress eller namn på paketet. Eftersom avisering sker via SMS är det viktigt att du anger ett mobilnummer som kan ta emot SMS.
När du mottagit din leverans, kontrollera din order direkt och meddela oss på kundtjänst om något skulle saknas eller vara skadat.
Företagskunder
Direktleverans dagtid kostar 99kr. Direktleveranser kräver att någon är på plats och kan ta emot leveransen. Företagsnamnet ska finnas tydligt på adressen för att DB Schenker ska kunna leverera.
Ej uthämtat paket
Om paket kommer i retur ej uthämtat eller om företaget inte finns anträffbart förbehåller vi oss rätten att debitera samtliga kostnader som uppstår i samband med denna retur. Denna kostnad uppgår idag till 250kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Denna avgift dras av från din återbetalning vid retur. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter. Observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.
Leveranstid
Leveranstiden för produkter som finns i lager är 1-4 dagar. Vi behandlar ordrar omgående och skickar normalt sett samma dag eller dagen efter om allt finns i lager. Produkter som måste beställas från leverantör kan ta längre tid att leverera - kontakta oss om ni vill ha lagerstatus eller leveransdatum. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet om detta görs innan leveransen har lämnat Lampgrossens lager.
Transportskador
Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till Kundtjänst. Anmälan om transportskada måste inkomma inom 7 dagar efter mottagen leverans. Om du redan vid mottagandet ser eller hör att något är trasigt i paketet, öppna paketet direkt hos ombudet så att reklamation kan göras på plats.
Betalningsvillkor
På Lampgrossen.se använder vi Qliro Checkout som vår betalningslösning för ett smidigt och säkert köp för vår kund.
Genom att klicka på "Slutför Köp" så godkänner du Qliros Villkor samt våra Köpvillkor.
Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Qliro Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar från Qliro påverkar inte på något sätt din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Om man inte beviljas kredit vid val av Qliro Faktura eller Qliro Delbetalning som betalmetod, behöver man välja ett annat betalningssätt som Swish, kortbetalning eller Qliro Direkt, alternativt kontakta Qliro.
Mer information och fullständiga villkor om Qliros betalsätt hittar du hos qliro.se. För information om din betalning kontakta Qliros kundservice. Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på qliro.se under Mina sidor.
Alla sidor där du som kund lämnar personliga uppgifter vid köp är så kallade säkra sidor (krypterad överföring). Kortbetalningen sker över en säker uppkoppling med SSL-certifikat utfärdat av Rapid SSL.
Priser
Alla priser är angivna i SEK, du kan välja om du vill visa priserna inklusive eller exklusive moms.
Ångerrätt och returer
Som såväl privatkund som företagskund har du 14 dagars ångerrätt och 30 dagar returrätt från det att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick i originalförpackning. Returfrakt betalas av kunden om inget annat avtalats. Spara ditt inlämningskvitto.
Kontakta gärna Kundtjänst vid retur, antingen om du vill beställa en retursedel eller om du bara vill fråga något. Vill du reklamera något ska du alltid kontakta Kundtjänst först.
Varan ska förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.
Om du vill byta en vara måste du själv skicka tillbaka produkten du inte vill ha och göra en ny order via vår webshop. Din nya order behandlas separat från din retur.
Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss inom 14 dagar så hjälper vi dig med hur du går vidare. Felleveranser som upptäcks efter 14 dagar kan vi tyvärr inte behandla, därför rekommenderar vi att man alltid kontrollerar sina varor så fort man mottagit dem och kontaktar oss direkt vid eventuella felleveranser.
Vi åtar oss att byta felaktiga eller trasiga produkter. Vill köparen ej ha någon ny produkt anses reklamationen istället vara ångerrätt och behandlas som en sådan. Se Ångerrätt & Returer. Köparen har ej rätt att kräva ytterligare ersättning eller andra anspråk mot säljaren.
Som privatperson har du 1 års garanti samt reklamationsrätt i 2 år från det du mottog leveransen. Reklamationen måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Fel som täcks av garanti och reklamation gäller endast ursprungliga fel som redan fanns i produkten vid leverans. Fel som uppkommer p.g.a. egen åverkan på produkten utöver normalt användande täcks ej av garanti.
Vi lämnar ingen livslängdsgaranti på våra glödljuslampor.
Mailadresser/telefonnummer
Anledningen till att vi kräver dessa uppgifter är för att du ska kunna få en orderbekräftelse samt att vi behöver ditt mobilnummer för att kunna skicka en SMS-avisering.
Force majeure
Lampgrossen.se är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc.
Tvist
Vid eventuell tvist löses detta av Allmänna
reklamationsnämnden (ARN)
Lampgrossen kommer att följa Allmänna Reklamationsnämndens
rekommendationer.