Våra köpvillkor
Orderbekräftelse
Efter att du gjort din beställning skickas det automatiskt ut en bekräftelse på den mailadress som du angav vid beställning. Kontrollera din order så att allt ser bra ut. Om något inte stämmer, kontakta Kundtjänst.
Om du önskar göra en ändring på din beställning i efterhand så kontakta Kundtjänst så fort du kan så ser vi om vi kan göra en ändring!
Leveranser
Leveranser sker med DB Schenker.
Leveranstid
Leveranstiden för produkter som finns i lager är 1-4 dagar. Vi behandlar alla beställningar omgående och skickar oftast samma dag eller dagen efter om allt finns i lager.
Produkter som måste beställas från leverantör kan ta längre tid att leverera. Kontakta oss om ni vill ha lagerstatus eller leveransdatum.
Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet om detta görs innan leveransen har lämnat Lampgrossens lager.
Finns inte beställda varor i lager kan du se det på ditt konto under fliken beställningar, där vi visar status för din order samt en ungefärlig leveranstid.
Vi kan inte bli ansvariga att leverera en produkt som är slutsåld eller utgången ur sortimentet. Skulle en produkt inte gå att leverera så meddelar vi det via e-post.
DB SCHENKERparcel Ombud
Fraktkostnad: Från 49:-
Du hämtar själv ut paketet på närmaste ombud.
Väger paket mer än 0,4kg kostar frakten 69kr. Frakter där det kräver specialfrakt såsom långa lysrör eller skrymmande paket skickas med DB Schenker hemleverans och kostar 195kr. Leveransen blir 2-5 dagar då detta ska aviseras och levereras hem.
OBS! DB Schenker aviserar din leverans i första hand via SMS. Det är därför viktigt att du fyller i ditt mobilnummer i dina uppgifter. Paketet hämtar du själv på närmsta DB Schenker ombud under normala öppettider.
Vill du själv välja vilket utlämningsställe du vill hämta ditt paket på, så kan du kolla Närmaste paketombud vilket som blir bäst för dig. Skriv sedan ett litet meddelande i textrutan längst ner i kassan att du vill hämta ditt paket på ett speciellt ställe.
EJ UTHÄMTAT PAKET
Om paket kommer i retur ej uthämtat förbehåller vi oss rätten att debitera samtliga kostnader som uppstår i samband med denna retur. Denna kostnad uppgår idag till 250kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Denna avgift dras av från din återbetalning vid retur. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.
Observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.
DB SCHENKERparcel (endast företag)
Fraktkostnad: 99:-
Leverans direkt till företaget dagtid.
Om ingen på företaget finns anträffbar förbehåller vi oss rätten att debitera samtliga kostnader som uppstår i samband med denna retur. Denna kostnad uppgår idag till 250kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Denna avgift dras av från din återbetalning vid retur.
Det kan även utgå en avgift för lagerhyra som Schenker tar ut.
Transportskador
Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till Kundtjänst. Anmälan om transportskada måste inkomma inom 7 dagar efter mottagen leverans. Om du redan vid mottagandet ser eller hör att något är trasigt i paketet, öppna paketet direkt hos ombudet så att reklamation kan göras på plats.
Betalningsvillkor
Vi använder Qliro som leverantör av vår kassa.
Genom att klicka på "Slutför Köp" så godkänner du Qliros Villkor samt våra Köpvillkor.
Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Qliro när kassan laddas, för att Qliro ska kunna hantera ditt köp.
Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Qliros egen dataskyddsinformation.
Betalningsallternativ:
Med Qliro kan du betala med Swish, kort, banköverföring, Apple Pay. faktura, delbetalning och flexibel delbetalning.
För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår integritetspolicy: https://lampgrossen.se/sv/page/integritetspolicy-gdpr
Behandlingen av dina personuppgifter regleras i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (GDPR), samt Qliros integritetspolicy som du kan läsa via följande länk: https://www.qliro.com/sv-se/integritetspolicy
Mer information och fullständiga villkor om Qliros betalsätt hittar du hos qliro.se. För information om din betalning kontakta Qliros kundservice. Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på qliro.se under Mina sidor.
Alla sidor där du som kund lämnar personliga uppgifter vid köp är så kallade säkra sidor (krypterad överföring). Kortbetalningen sker över en säker uppkoppling med SSL-certifikat utfärdat av Rapid SSL.
Priser
Alla priser är angivna i SEK, du kan välja om du vill visa priserna inklusive eller exklusive moms.
Ångerrätt & Returer
Du har 14 dagars ångerrätt och 30 dagars returrätt
Är du inte nöjd med dina produkter eller har ångrat ditt köp har du rätt att skicka tillbaka dem inom 14 dagar. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter att du mottagit ditt paket. Produkterna måste returneras i originalförpackning i säljbart skick och får ej vara skadade. Saknas originalförpackning vid retur görs ett returavdrag om 40%.
Du behöver inte kontakta kundtjänst om du ombesörjer returen själv.
Bifoga ordernummer så vi vet var den hör hemma.
Kontakta Kundtjänst om du vill beställa en retursedel. Eftersom
vi inte har fria returer och du själv betalar returkostnaden så tar vi betalt för
den, 100kr - 200kr beroende på storlek.
Du behöver dock inte använda vår retursedel. Ofta blir det billigare att gå till ett Postnord-ombud,
de kan då hjälpa dig både med betalningen för frakten och att skriva ut en
etikett.
Vill du reklamera något ska du alltid kontakta Kundtjänst först.
Vill du returnera efter 14 dagar så har du returrätt upp till 30 dagar. Vid retur efter 14 dagar får du ett tillgodo som du kan utnyttja vid ditt nästa köp i vår butik.
Ordernummer måste alltid medsändas. Kunden betalar för returfrakten om inget annat avtalats.
Vid retur krediteras/återbetalas de produkter som kommer i retur. Fraktkostnader och ev. fakturaavgifter krediteras ej.
Kontakta kundtjänst vid tveksamheter.
Returuppgifter
För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge ordernummer, returanledning och artiklar som ni vill returnera.
Returen ombesörjer du själv.
Fraktjakt kan hjälpa dig att hitta bästa sättet att returnera ditt paket. Fyll i postnummer för avsändare (ditt eget) och mottagare (23539) samt vikt och storlek på paketet så får du fram billigaste eller snabbaste alternativet.
Skicka med Fraktjakt
Postnord kan skriva ut fraktetikett och ta betalt på plats hos ett ombud. Eller så gör du det själv med Skicka Direkt.
Skicka med Postnord Skicka Direkt
Vill du skicka med DB Schenker ska du fylla i uppgifterna på nedan länk.
Om du inte kan skriva ut går det bra att ta sändningsnumret och gå ner till ombudet så hjälper de dig med fraktetikett.
Skicka med DB Schenker
Returadress
Lampgrossen.se
Terminalgatan 23a
235 39 VELLINGE
Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss inom 14 dagar så hjälper vi dig med hur du går vidare. Felleveranser som upptäcks efter 14 dagar kan vi tyvärr inte behandla, därför rekommenderar vi att man alltid kontrollerar sina varor så fort man mottagit dem och kontaktar oss direkt vid eventuella felleveranser.
Vi åtar oss att byta felaktiga eller trasiga produkter. Vill köparen ej ha någon ny produkt anses reklamationen istället vara ångerrätt och behandlas som en sådan. Se Ångerrätt & Returer. Köparen har ej rätt att kräva ytterligare ersättning eller andra anspråk mot säljaren.
Som privatperson har du 1 års garanti samt reklamationsrätt i 2 år från det du mottog leveransen. Reklamationen måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Fel som täcks av garanti och reklamation gäller endast ursprungliga fel som redan fanns i produkten vid leverans. Fel som uppkommer p.g.a. egen åverkan på produkten utöver normalt användande täcks ej av garanti.
Vi lämnar ingen livslängdsgaranti på våra glödljuslampor.
Integritetspolicy (GDPR)
Personuppgifter
När du lägger en beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet, detta för att på smidigast möjliga sätt kunna fullfölja framtida beställningar och besvara eventuella frågor angående tidigare beställningar.
Lampgrossen.se garanterar att aldrig lämna ut dina personuppgifter eller e-postadress till tredje part, såvida inte särskilda skäl föreligger, t ex att polis, åklagare eller liknande myndigheter begär uppgifter.
Vill du veta vilka uppgifter vi sparat om just dig, eller vill du att vi raderar alla personuppgifter rörande dig/ditt företag, så går det naturligtvis bra.
Om du valt att få vårt nyhetsbrev ingår du också i de listor vilka vi använder för att skicka nyhetsbrev.
Dessa nyhetsbrev skickas ut via e-post, till angiven e-postadress, med oregelbundna mellanrum – men högst en gång var fjortonde dag.
I varje informativt nyhetsbrev från Lampgrossen.se finns information om hur du enkelt kan avregistrera dig från framtida nyhetsbrev.
Har ni frågor kontakta Kundtjänst så hjälper vi dig.
Mailadresser/telefonnummer
Anledningen till att vi kräver dessa uppgifter är för att du ska kunna få en orderbekräftelse samt att vi behöver ditt mobilnummer för att kunna skicka en SMS-avisering.
Force majeure
Lampgrossen.se är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc.
Tvist
Vid eventuell tvist löses detta av Allmänna
reklamationsnämnden (ARN)
Lampgrossen kommer att följa Allmänna Reklamationsnämndens
rekommendationer.